A gyerekek etetése nem kis feladat. Különösen akkor, ha válogatósak, és nem szeretnénk édességekkel, péksüteményekkel tömni őket – ami, ugye, a legtöbbször egyszerű megoldásnak tűnik.

Nagyon sok az ellentétes nézőpont az egészséges tálálkozással kapcsolatban, és ez egy gyereknél, egy fejlődésben lévő szervezet esetében, talán még érzékenyebb téma, hiszen szinte minden szülő legjobb szándéka szerint ízletes és egészséges ételekkel szeretné etetni a gyerekét.

Ennek fényében az itt következő ötletek olyan alapanyagokra koncentrálnak, amelyeket a legtöbb táplálkozási irányzat nagy általánosságban egészségesnek titulál, ezek például a zöldségek, gyümülcsök, keménysajtok, magvak, diófélék, halak, édesburgonya.

A gabonákat (pl. búza, kukorica, rizs) egyre több szakember fenntartásokkal kezeli, óriási ezen a területen a zűrzavar, és szülő legyen a talpán, aki el tud igazodni ebben az információlabirintusban.

Mi személy szerint nem tartjuk olyan veszélyesnek az otthon sütött kovászos kenyeret. Ha összehasonlítjuk a bolti fehér kenyérrel, ég és föld a különbség ízre, állagra és a szervezetre gyakorolt hatására nézve is – több forrás is említi, hogy a hagyományos, kovásszal készült kenyeret, amely ugyanúgy fehér lisztből is készíthető, a gluténérzékenyek is fogyaszthatják:

„A tejsavas erjedéssel készülő kovászt a kenyérbe dagasztják, miközben elindul a fermentáció a tésztában, és ez segíti a glutén és a cukrok lebontását” – magyarázta Ormós Gabriella (Világgazdaság)

 

Sok még az ellentmondás a tojással, tejjel, szójával, állati zsírokkal, növényi olajokkal és adalékanyagokkal kapcsolatban, de általánosan elmondható, hogy minél kevésbé feldolgozott ételeket választunk, annál nagyobb eséllyel kerül az asztalra egészséges étel vagy ital.

Egy szó mint száz, egészséges vacsora elkészítése a gyerekeknek okozhat némi fejtörést a leliismeretes szülőnek, ezért összegyűjtöttünk néhány ötletet, amelyek nálunk beváltak, és szívesen ajánljuk a család aprajának.

 

 

 

Nem ajánlott ételek

Mely ételeket nem ajánlott gyerekeknek adni?

 

A cukrot felejtsd el – főleg este!

A finomított (és sajnos sokszor finom) szénhidrátok, pl. sütik, tészta, rizs, különösen cukorral kombinálva nem tesznek jót sem a fogaknak, sem az emésztésnek és még sok minden másnak sem.

Sőt, a gyümölcslevekkel is óvatosan kell bánni, hiszen ezek gyorsan felszívódó cukrokat tartalmaznak, hirtelen megemelve a vércukorszintet.

Ajánlott cikk Kris Gunnarstól: Jó és rossz szénhidrátok

 

 


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük